Mistet data - Vi hjælpe dig!

Trin for trin – Hvad sker der i en datarekonstruktion?

Alle datarekonstruktionssager er unikke. Først undersøger vi altid lagringsmediet for at identificere problemet og skadeomfanget. Hver opgave bliver derved også speciel alt efter typen af lagringsmedie, lagringskapacitet, filtyper og operativsystem.

Steg for steg

Gratis råd

Trin 1: Gratis råd

  • Vores kundecenter er åbent 24/7 hvis du behøver os. Ring 70 22 34 00 hvis du er i krise
  • Hvis du gerne vil have at vi kontakter dig, skal du sende os en online henvendelse og så kontakter vi dig i løbet af kort tid inden for vores åbningstider.
  • Vores kundecenter vil spørge om hvordan skaden opstod, hvad slags lagringsmedie der er tale om, hvad slags data og hvor meget data som var lagret på mediet, og selvfølgelig hvor hurtigt du behøver data retur.
  • Du bliver informeret om de forskellige serviceniveauer samt priser på analyse og et estimat på selve rekonstruktionen.
  • Hvis du ønsker at bestille en analyse får du tilsendt et bestillingsskema.
Transport til Ibas

Trin 2: Transport til Ibas

  • Vi anbefaler følgende transportmåder:
    • DHL afhentning: vi får mediet/-erne hentet med DHL næstkommende eftermiddag på virksomhedsadresse. Dette er gratis for virksomheder, 625,- for privatpersoner
    • Indlevering/forsendelse til Regus i København, hvor Ibas har gratis afhentning hver mandag mellem 12 og 16, sendes til: Ibas Danmark ApS, C/O Regus, Gl. Kongevej 1, 1610 København V.
    • Indelvering til en af vores autoriserede partnere.
  • For at forhindre yderligere skader under transport er det vigtigt at indholdet er ordentlig pakket, så enhederne er godt beskyttet. Original emballage er optimalt, men i de tilfælde hvor det ikke er muligt kan du benytte bobleplast og sammenkrøllet avispapir som stabiliserer og beskytter enheden.
  • Pak hellere enheden for meget ind end for lidt! Er du usikker og har brug for råd til pakning, så tag gerne kontakt med os.
  • Husk at lægge ordrebekræftelse med i pakken, når du sender/leverer den.
Transport til Ibas

Trin 3: Analyse

  • Ibas starter analysen i henhold til bestilt service.
  • Det første trin er altid at undersøge lagringsmediet for at identificere problemtype og skadeomfang. Hvert tilfælde er specielt og unikt alt efter type lagringsmedium, lagringskapacitet, filtyper og operativsystem.
  • Analysen udføres for at afgøre i hvilken grad rekonstruktion er mulig og for at kunne præsentere en skriftlig rapport som beskriver og foreslår en eller flere løsninger og beregner omkostninger og leveringstid for hver løsning.
Recovery

Trin 4: Datarekonstruktion

  • Efter at du har modtaget rapporten og et tilbud må du afgøre om du ønsker en fuld datarekonstruktion. Vi vil fortsætte med at arbejde på din sag når vi har modtaget din accept på tilbuddet.
  • Hvis disken har en fysisk fejl og behøver reservedele har vi normalt dette på lager. Hvis ikke vil vi benytte Kroll Ontrack’s verdensomspændende reservedelslagre. Alle reservedele er selvfølgelig inkluderet i prisen.
  • Følgende serviceniveauer kan bestilles:
    • Business Economy: Alt arbejde udføres i kontortiden. Normalt vil dine data være leveringsklare efter 10-15 arbejdsdage. Større mængder af data eller tekniske vanskeligheder kan påvirke leveringstiden.
    • Premium: Alt arbejde udføres i kontortiden. Normalt vil dine data være leveringsklare efter 5 arbejdsdage. Større mængder af data eller tekniske vanskeligheder kan påvirke leveringstiden.
    • Ekspress: Dette er det højeste serviceniveau for analyse og rekonstruktion. Vi starter analysen når vi modtager enhederne og arbejder nonstop til analysen og/eller rekonstruktionen er færdig.
Return

Trin 5: Leverance til kunden

  • Rekonstrueret data leveres krypteret på en ekstern harddisk.
  • Ring gerne til vores kundecenter hvis du har spørgsmål når du modtager din nye harddisk

Din anerkendelse betyder alt for os!

Hver dag går vi på arbejde for at redde vigtig data for ulykkelige kunder med datahavari. Vi gør vores bedste for at hjælpe alle. Læs mere om hvordan vores kunder oplever at arbejde sammen med os.

Trustpilot

CTA

Ring til os på 70 22 34 00

Vores kundecenter er klar til at hjælpe dig

Kontakt mig!