Ikke så dyrt som jeg troede

Harddisken tilhørende tandlægestuderende Finn Granfeldt kortsluttede og en enkel rekonstruktion blev til ni måneders venten. Så kontaktede han Ibas, og blev positivt overrasket over både pris og service. To dage senere fik han nemlig alt sit data leveret ved døren.

– Jeg er meget tilfreds med at have fået alle dataene tilbage så hurtigt. I bagklogskabens lys ved jeg at jeg skulle være gået til Ibas med det samme, siger tandlægestuderende Finn Grandfeldt.

Han går på fjerde år på tandlægestudiet ved universitetet i Oslo. Hans historie begynder med et crash på en ekstern harddisk, hvor vigtigt skolearbejde og private dokumenter lå lagret.

– Jeg havde blandt andet diverse tegninger og andre data jeg er afhængig af på denne harddisk. På grund af en fejlkobling kortsluttede den og jeg havde derfor ikke adgang længere. Derfor gik jeg til et firma i Oslo for at få den fikset. De sagde at det ikke var noget problem, så jeg stolede på dem, fortæller han.

Det blev til meget venten på dele som aldrig kom, og efter ni måneder med forskellige undskyldninger gav Granfeldt op og kontaktede Ibas. De konstaterede en defekt spindel, som nogle af ingeniørerne på Kongsvinger fik ordnet. Desuden havde de delene på lager.

– Bare to dage efter at de havde modtaget den sendte de en ny harddisk retur. Jeg fik den leveret til døren, med alle dataene på plads, fortæller han.

Dermed var både skolearbejde og private dokumenter endelig hjemme, efter ni måneders venten.

– Jeg valgte Oslo-firmaet fordi jeg havde hørt at Ibas var uden for min rækkevidde prismæssigt. Så viste det sig at regningen bare var nogle hundredelapper mere end det jeg havde fået af vide tidligere. Nu ved jeg at det er værd at tjekke med Ibas en anden gang, siger Finn Granfeldt tilfreds.