Areto Solutions anvender Ontrack PowerControls til Exchange

Areto Solutions leverer it-udstyr og tjenester til store og små virksomheder i Norge. Virksomheden har siden 2003 etableret sig som en solid og kvalitetssikker leverandør. Areto Solutions drifter blandt andet e-mail servere for deres kunder. I denne proces skal de migrere eksisterende Exchange-servere over til egen platform. Tidligere anvendte de en Microsoft-løsning, men det blev for besværgeligt og tiskrævende. Virksomheden besluttede sig derfor at se på alternative løsninger.

Efter omfattende tests faldt valget på Ontrack PowerControls til Exchange. Centralt for beslutningen var at softwaren kunne anvendes på alle versioner af Exchange. Derudover behøver der ikke at være en kobling imellem nye og gamle servere. Nem og gnidningsfri migrering var egenskaber de fik med Ontrack PowerControls.

-Vi anvender Ontrack PowerControld primært til migrering af kunder over til vores egne systemer, fortæller Arve Beckstrøm, senior konsulent hos Areto Solutions. - Derudover har vi stor fordel i muligheden for at søge og rekonstruere fra tidligere sikkerhedskopier. Enten direkte ind på Exchange-driftsserveren eller ind i nye eller eksisterende pst-filer.

Ontrack PowerControls lader dig vælge specifikke søgekriterier og køre detaljerede forespørgsler på tværs af datakilder. Man kan også vælge hvilken som helst kombination af mailbokse og mapper som man ønsker at søge gennem.

-Vi er meget tilfredse med Ontrack PowerControls. Administrator grænsesnittet er brugervenligt og overskueligt. Hvem som helst kan anvende det, afslutter Beckstrøm.

Om Areto Solutions

Areto Solutions er et af Trondheims førende konsulentfirmaer indenfor server, datalagring, backup, sikkerhed. De leverer udstyr fra HP, IBM og Apple, og et bredt udvalg af konsulent- og driftstjenester. Virksomheden er Vitati partner, og indgår i en af Norges mest vidende organisationer indenfor VISMA software. Virksomhedens ambition er at være med til at præge fremtiden med løsninger der sætter sine spor. Det vil de gøre ved at sætte sig grundigt ind i kundens arbejdsprocesser og mål, udnytte mulighederne som ligger i dagens og fremtidens teknologi, og ved at skræddersy løsninger som tilfører kunderne øget konkurrencekraft.